sh0ut 0ut here !

Monday, December 26

Secebis Bingkisan

Tatkala hatiku berbisik
"Aku mahu belajar bersungguh-sungguh!!!"
Ada saja yg menjadi penghalangnya...
Bahkan kadang aku terfikir
Kita umat akhir zaman
dilahirkan ke dunia tuk menjadi khalifah
*ish...byk tanggungjwb tuh!
Namun...mampukah aku???
''Sungguh Allah tidak akn membebani kamu
melainkan apa yg terdaya'' (surah Al-Baqarah)

Aku umat akhir zaman..!!!
*huh..zaman yg pnuh k0ntr0versi tuh...
Tapi aku manusia yg msih alpa dan leka
yg msih lg bermujahadah tuk melawan nafsu
dgn keindahan dunia yg leka

Namun disebalik sekeping hati
bertapak satu keresahan
Aku berfikir sejenak
Adakah mereka tak sedar???
perbuatan mereka akn mengembalikn manusia
ke zaman jahiliah                                                              

Semua bencana yg berlaku
adalah 1 peringatan
Bahkan kita semua tlh diberi peringatan 0lehMu
Semua tlh diceritakn di dlm Kalam-Mu
*huh..dahsyat dan menggerunkan
hmm..tapi itulh
Manusia msih aja lupa akn peringatanMu
*sama juga aku
Dicelah nafasku yg sering lupa..
Aku mengharapkan
pert0l0nganMu..

Sem0ga bingkisan ini menjadi peringatan kita bersama..