sh0ut 0ut here !

Friday, December 6

The chosen one


Assalamualaikum semua. Alhamdulillah setelah sekian lama m’jauhkn diri dr blog timbul rase tanggungjawab dan keinginanku utk menyebar sedikit ilmu, walaupun tak banyak sedikit sebanyak dapat membantu dalam menasihati dan saling berpesan.

*****************
Demi meraih nur, hidayah dan kasihNya, Aku tidak patah semangat dan sentiasa berusaha utk m’dapat keredhaan dan rahmat Allah di dunia & akhirat.

Sepatah kata Ammatullah (Hamba Allah), “Aku bukanlh manusia yang dipilih oleh Allah untuk dilahirkn di dalam keluarga dan rumpun islam, namun aku telah dipilih olehNya untuk mendapat Nur dan HidayahNya. Betapa besarnya nikmat dah rahmat yang Kau kurniakan padaku ini.’’ Sungguh indah kehidupan bagi org yg dipilih oleh Allah walupun bkn dr keturunan. Org inilh yg Allah anugerahkn kepada mereka seorg yg sabar, tabah dalam menghdapi ujian mencari sinarNya. Namun, lain pula dgn kehidupan mereka yg telah bergelar Islam. Islam sekadar nama. Islam yg tidak mampu menolong agama Allah sendiri.’’ kolilanmma tasykurun’’ , hanya sedikit shaja manusia yg bersyukur.
Minat mendalam ?
Hasil pembacaan dan penilitian yg dilakukan, akhirnya menarik minat Ammatullah utk mendalami islam dan perasaan ingin tahu tehadap islam membuak-buak. Ammatullah berusaha menambahkn pengetahuan supaya sentiasa bercambah dr hari ke hari. Ammatullah cuba menebak apakah hikmah disebalik kejadian yg diciptakn di dunia ini. Daripada penciptaan Adam dan hawa hinggalah sekecil-kecil zarah dan melibatkn perintah dan laranganNya. Daripada minatnya yg sekecil-kecil timbunan pasir, ia merebak menjadi seluas lautan berombak hingga membuatkan dirinya jatuh cinta dengan agama Allah. Inilah yg dikatakan hidayah Allah kn ? mereka sibuk mencari dan mendalami agama tapi org islam yg sejak azali ? tepuk dada tanya iman. Kadang mereka lebih banyak ilmu drpd org islam sendiri. Allahurabbi.
Kesedihan adalah kegembiraan ?
Kata-kata yang meniti dibibir Ammatullah, "sukar untuk aku menggambarkan perasaanku pada saat itu. Menerima Islam. memang mudah tapi pasti ada halangan. Akibat tidak tertahan menanggung sebak didada, akhirnya air mata juga menitis berguguran menyembah bumi, tanda syukur pada yang Esa. bersyukur diberi Nur. Hidayah. memang tidak dapat disangkal lagi, kehebatan yang ditunjukkan Allah kepada hamba-hambaNya. Aku tahu disebalik kesusahan, kesedihan pasti akan terselit kegembiraan dan kebahagiaan yg tidak diduga.'' 
Islam penenang jiwa ?
Ammatullah : ''Ya! ketika itu aku sedar, betapa besar kasih dan cintaNya pada hamba sehingga Dia memilih aku utk kembali kepada agama yg benar dan sahih. agama yg lurus. Dari saat itu hatiku terasa menjadi tenang. Kitab yg menjadi panduan tidak ada keraguan. Jiwa pula kian terisi dgn Nur Islam yg sememangnya Al-quran memanduku. Aku berusaha mempelajari sedikit demi sedikit hal-hal berkaitan solat, puasa, menghafal Al-quran iaitu surah-surah lazim dan mempraktikan dalam kehidupan seharian.''
Lumrah hidup...
sungguh utk berusah menjadi ummat yg tebaik, pasti ada ujian dan halangan. janji Allah dalam kitabNya, "Tidakkah aku mengira bahawa aku menciptakan kamu dengan me'biarkan kamu begitu shaja sedangkan kamu tidak diuji ?'' . Benarlah. sungguhnya seseorg itu diuji. diuji utk melihat iman. adakah mereka dpt melpasinya atau mereka menjadi kufur? berbaliklah kepada kitabnya. semoga Allah melindungi akidahku, agamaku dan imanku. Tak mengapalah wahai saudaraku jika hidup ini terus dihujani dengan pelbagai ujian dan dugaan. Anggaplah setiap ujian dan dugaan menguji iman dan sebagai perintis untuk kita meraih cinta Allah dengan mendekatkan diri kepadaNya..

Friday, November 15

Muslimah



Salam hormat buat pembaca,                           
*****
‘’Sampaikan lah kepadaku walaupun sepotong ayat’’ inilah yg Nabi pernah bersabda. The entry is Muslimah yang tak guna. Hah? Ada apa dgn muslimah nih? Mesti rasa nak marahkan kalau ada yang mengata tentang muslimah. But now, I won’t jerk them. I just give some advise dan sama2 kite fikirkn. Sometimes kite ingin m’jd muslimah tapi masih ada lagi perkara yang telah digariskan dalam syariat still  kite langgar. Sungguh untuk menjadi muslimah yang benar-benar memang akan ada ujian yg kite perlu tempuh. Muslimah yang tak guna yang aku rungkaikan dalam nih sbnrnye muslimah yang menjaga dirinya sebaik-baik  mungkin.

 

Ø Perempuan yang bergelar muslimah memang tidak menggunakan Kain Nipis untuk buat baju sehingga terbayang kulitnya, dia juga tidak menggunakan yang ketat dan menampakkan susuk tubuhnya kerana dia tahu pakaian itu hanya layak untuk perempuan murahan.

 

Ø Perempuan yang mengaku dirinya islam memang tidak gunakan Rantai Kaki yg berloceng untuk dililitkan pada kakinya. Rantai ini walaupun tersembunyi tetapi apabila dipakai. Akan menarik perhatian org lain, lebih-libih lagi pada org lelaki. Dia tahu jika dia memakainya dia telah melanggar perintah Allah dalam surah AnNur ayat 31.

 

Ø Perempuan yang mengaku dirinya muslimah memang tidak guna minyak wanhi yang baunya semerbak. cukup utk bauan wangi itu sekadar dirinya yg bau. Dan biasanya minyak wangi mengandungi alcohol dan tidak sah utk dibawa solat. Sabda Rasulullah , mengatakan bahawa wanita yg keluar dgn memakai wangian adalah seperti pelacur. Perempuan yg tidak memakai pakaian wangian yg kuat ini tahu bhw inilah yg dipesan oleh Nabi.

 

Ø Perempuan yg berpakaian b’dasarkan syariat islam memang tidak gunung 3 segi yg menampakkan leher, rambut, bukitnya. Sememangnya, ia menjadi tatapan mata lelaki jahat yg terkena panahan syaitan. Dia tahu apabila memakai tudung, dia mesti melabuhkan tudungnya hingga menutupi dada dan alur lehernya. Pesan Rasulullah seperti apa yg disuruh Allah dlm ayat 59 surah Al-Ahzab.

 

Ø Perempuan muslimah tidak menggunakan masa berborak menganai hal-hal org disekitarnya (mengumpat). Dia tahu sekiranya org yg suka mengumpat seolah-olah memakan daging saudaranya sendiri. Ini disebut dalam surah Al-Hujurat ayat 12.

 

Ø Perempuan yg solehah tidak akan mengubah segaa kejadian yg telah dianugerahkan kepadaNya. Contohnya mencukur bulu keningnya, pembedahan pada wajahnya semata-mata unuk cantik atau meluruskan rambut (rebonding) hanya untuk cantik dipandang semata-mata.

Saturday, November 2

Istighfar


Alhamdulillah segala puji bg Allah, dgn limpah dan kurnianya dpt lg kite menghirup udara dan dgn berkat mengalirnya darah perjuangan Baginda Nabi Muhammad SAW masih lg kite hidup dlm islam. Pernahkn seharian kite bersyukur dgn berkat Baginda masih lg ad islam sehingga hari ini. Islam tesebar di merata-rata dunia. Sungguh besar perjuangan Baginda. Tanpa Baginda mungkin kite tidak hidup dlm keaadan islam. Sudah lame rasenya diri ini tidak menaip sesuatu yg m’beri manfaat bukan ? ok. Aku hanyalah hamba. Selalu leka dan lalai. Memberi sesuatu ilmu bknlh sesuatu yg senang. Sedangkan yg meberi itu lebih dberi ujian. Kerana mulut yg berbicara itu lebih  dekat dgn telinga yg mendengar. Straight to the point now..

‘’Sesiapa membaca selawat 10kali sehari pd pagi dan petang maka ia memperoleh syafaatku pd hari Kiamat.”

Semoga kita termasuk golongan yg m’dptkn syafaat Nabi. Tapi skrg, even aku sendiri mengaku, aku manusia, kau juga manusia, tak pelikkah knape anak muda skrg lbih memilih menyanyi drp beristighfar, selawat…padahal boleh katakn semua tuh lebih senang drp kita menyanyi. Dah lah tuh dapat pahala free pulak tu! Hmm. Sometimes, I’m always thinking the similar things everyday even I, myself not do it. Oh Allah! Sungguh penyayang nye Kau memberikn pahala kpd hamba-hambanya. Tapi hnye org2 yg b’fikir akn m’jdikn zikir mrka selalu meniti dibibir. Sedangkan mak aku sendiri ckp budak muda zaman skrg kurang didikan agama sebab itu kite sndiri boleh lihat mereka enjoy tak tentu hala tanpa arah tujuan. Last2 keluar kes-kes yg macam-macam yg kite tak duga berlaku. Dunia skrg. Haha. Yang bestnya mak aku selalu pesan sentiasa doa agar dapat keluarga yang sakinah. Pemimpin yg mampu menjaga keluarga dan agama. Aku sendiri takut hadapi sebenarnya. Namun, demi agama, keluarga aku terus gagahi diri ini. yupp! aku ada Allah.

‘’Sesiapa yg memperbanyakkan istighfar maka Allah akan menggantikan setiap Kesempitan dgn keluasan dan Allah akan memberinya rezeki dari jalan yg tidak diduga.’’                                                                                                              (Abu Daud, An Nasai’ Ibnu Majah dan Al-Hakim)

Sekian daripada aku^^. Moga sedikit peringatan ini dpt diambil dan diamalkan dalam kehidupan kite. Walaupun tak seberapa namun jika diamalkan setiap hari tak ke kite dpt ibrah yang percuma ?

Wassalam~~

 

Tuesday, October 22

Mujahadah itu manis


Assalamualaikum. Salam sejahtera. Salam hormat ku tujukan buat muslimin dan salam mesra ku hulurkan buat muslimat yang membaca blog ini.

****

Tingkah laku. Perasaan. Hati. Akal. Semuanya berkait rapat. Sebab perasaan, hati, dgn akal, badan akan memberi tindak balas. Senang cter respons laa. Tapi perasaan, hati susah untuk dikawal. Andai diri ini mampu melawan segala duri-duri yang tajam yang ada dihadapan, sungguh gembira hati ini. Menjadi muslimah tidak susah. Namun, hati yang tabah perlu ada bersama melalui segala badai dan sepanjang perjalanan ujian yang diberi. Kadang hati terdetik. Mampukah aku menjadi seorang muslimah yang tidak memandang dan dipandang. Sungguh Tuhan saja tahu hati ini. Lihat sajalah dunia hari ini, ramai diantara mereka mahukan perhatian atau diperhati. Aku selalu berusaha untuk menjadi yang terbaik tapi tak bermakna aku sudah berjaya melepasinya. Sungguh dunia hari ini sangat mencabar. Menjadi baik mesti ada halangannya bukan ? Dunia maju. Moden. Alatan semua serba canggih. Tapi pernah tidak kita merenung dengan mata hati dan akal. Setiap detik kehidupan pasti tidak terlepas dengan kemudahan moden dan canggih. Tidak terlepas jugak dengan laman-laman media sosial seperti cendawan tumbuh selepas hujan. *ayat bm. Abaikan. Huh! Aku sendiri pon t’ikut-ikut dengan perkembangan semasa.

Tapi diri ini leka. Lalai. Sudah diberi peringatan namun masih lagi lalai. Manusia. Seperti yang disebut perkataan bahasa arab yang berasal drp nasia. Pelupa. Aku selalu berusaha dan berharap ingin menjadi seperti muslimah, akhowat yang mampu menjaga hubungannya dgn Allah dan seterusnya manusia. Ya Allah! Aku tahu ‘’Engkau tidak akan membebankan hambanya melainkan apakan terdaya.’’ Itulah yang telah termaktub dalam KalamMu.

Untuk menjadi terbaik. Pernah aku dengar. Perlu menjaga pakaiannya.erk? pakaian je ke? Melalui percakapan pon sometimes we can judge him or her atau dgn erti kata lain menilai. Sebab melalui pakaian kadang kite boleh lihat org tuh, pembersih atau pengotor, right ? itulaaa yang selalu kite duk dengar mase kecik-kecik kan? And now melalui pakaian jugak kite boleh tgk taqwa seseorang. Melalui perbuatan dan percakapan jugak org tahu sikap kita macam mne. Melalui percakapan jgk org boleh tahu kite sombong. Tapi bila hati Allah sahaja  tahu org lain tak tahu. Dah laa dgn teknologi skrg kite seperti hidup ditengah-tengah masyarakat. Untuk memuaskan hati manusia memang kite tak mampu. Walupun dgn media masa skrg, namun kite disuruh menjaga adab-adab agar tidak menjadi fitnah. Tak gitu ?

Sungguh diri kite sebenarnya kotor. Bila kita disisi Allah kite akan rasa hina. Kerdil. Aku manusia yang tidak mampu untuk menyenangkan hati manusia. Aku tidak mampu menutup mulut-mulut manusia. Hati manusia siapa yang tahu. Demi menutup mulut-mulut ini, muhasabah adalah salah satu caranya. Sebab perbuatan diri sendiri mulut-mulut ini sentiasa tebuka.

Sometimes I felt disappointed. Why ? disappointed dgn diri sendiri, kawan. Hurm. Mane tak nya aku alah dan I felt weird dgn kawan-kawan yang menjaga hubungannya kat luar tapi bila kat media sosial mereka tak mampu menjaga. Yupp. I’m not said to them, but sometimes I’m actually sendiri melakukannya. Hebat jahiliyah. Syabas. Kau mampu menewaskan muslimah-muslimah yang ada. Tapi jahiliyah kau mengecewakan hati aku. Aku sedih. Aku lihat kawan-kawan aku yg menjaga syariatNya diluar tapi di laman….. aku jugak sedih dgn diri aku. Bimbinglah aku dikala aku leka.

Makin kita cari Tuhan dalam sujud makin kita sedar Allah ada dalam menjaga hati kite dgn syariatNya. Once, kita ada tuhan dalam hati, saat itu kita tahu kite ada semuanya. Kita ada Allah untuk terus berusaha berada dijalanNya.

‘’Di antara ciri keislaman seseorang adalah meninggalkan apa-apa yang tidak bermanfaat baginya.’’ (Hadis riwayat Tirmizi)


 

Wednesday, September 11

The end-semester 1

Assalamualaikum, and very go0d m0rning. :))
"The first thing I would like to say is ‘thank you. Thanks G0d for gives me chance in my life. Words just went out of my mind since I wrote on this blog.  and right n0w, I juz wanna t0 write my experience, regarding what I was doing in pharmaceutical lab in semester 1. Haha. it's gives me a l0t of information that I don't kn0w before.  I wrote a string of memories, anything I could think of and that I could potentially expand upon in a longer piece, and I did this early on.
******************
As humans remain different in nature, so are their perceptions and response towards certain issues of their lives and well-being. So, making medicines is what wonderful experiences !. and the best time ever is visiting 4 hospitals. `~ Most of the time people that live with chronic illness use conventional medicine, which is taught to medical students in medical schools throughout the world and is based on science and clinical research and most treatments have scientific evidence of their effectiveness but others use alternative medicine. sem 1 is  typically nice one. huahaha. why I'm saying like that? because it's juz basic time, and this sem that we had to score and get many informati0ns.What would life be like without a fast-acting medicine that takes away the pain in a safe and positive way?.
and this is what I had done in pharmaceutical lab.^^

                                                                           

These're medicines that I had d0ne f0r this sem.

  for the first time.
and on 3 September, I went to 4 hospitals related to pharmaceutical care. The aims was to provide us to know much and better about pharmacy services, and they work in the hospital. huh! I'm really surprised that how's busy was them. >.<'' . However, I was fortunately able to see & learn from the how busy the pharmacist was. If patient're bringing in a scrip for a drug which is under the controlled substances act, there are a few more safety checks before they give patient the medicine. The most part that I was impressed is in oxytocin drug which they had to control safely.
******
and this part of hospital that I was visited.

Some of medicines that have been cut to use in system UOD.
medicines that have been class according to the type, group, alphabet.



Thursday, February 7

J0urney in sl0w seas0n

First 0f all,let me get s0mething straight : this is a J0URNAL, not a diary. I kn0w what it says on the top 0f the blog right??,but when my friend went out to give an idea I SPECIFICALLY told her to get 0ne that didn't say "diary' on it..hiks
The others thing I want to clear up right away is that this was my friend's idea not mine.><'
***

It's been alm0st tw0 and a half weeks since me and my friends in PLKN , had 0ur big mem0ry which c0uld n0t L0ST in 0ur mem0ry. T0 be h0nest with y0u, I'm feeling lucky t0 be here actually....
that's why,,
***
 huh,,mmg pengalaman yg tak bleh dilupekn! ye lah sape yg x bleh lupe bkn main tak nak pergi lagi..last2 terpaksa pergi jgk drp ***** HAHA! kalau lh nk diceritakn pengalaman kt PLKN mmg pjg lebar pulak p0st nih..

PLKN kumpulan 1 siri 10/2013

this is my geng d0rm D !



g0! g0!brav0!!


I'm actually starting t0 get a little c0rcerned bc0z PLKN starts back up in a few days and if we're g0nna get this friendship back on track,,s0mething needs t0 happen quick.
N0w, that 0ur friendship is hist0ry..><'
I'm lo0king f0r new friends in PLKN. The pr0blem is, it's n0t easier f0r me t0 lo0ked up new friends actually, quite frankly I was not very friendly...hehe,,this is me!
It takes a few times, a few days t0 get "KAMCHIM"s0unds like t0 get cl0sed with 0ther people which we d0 not kn0w very well...hua3^^







thanks f0r visiting me friend :))


Talking about PLKN, I g0t many experience with my friends. BUT I figure this PLKN are very B0RED at the first time I'm c0ming. In JANUARY, I totally lucked 0ut.All this m0nth, the activity is studying in the classro0m like "TADIKA"...n0 matter h0w,,I feel enj0y thr0ugh0ut this activity.

Teacher t0ld us that we were g0ing back t0 class and that we were g0nna start taking classes a few times a week! bec0z we have nine m0dul t0 finished it.
I'm pretty sure they th0ught I was being sarcastic, but I was just trying t0 sh0w them I was paying attenti0n.



this m0dul aku bljr sepjg kt sne,,mcm mnde je buku byk~



f0r the last time :)
we g0nna fight & win f0r brav0!
HAHA! Then, s0me guys were saying this was like pris0n & pe0ple were talking ab0ut busting 0ut 0f there and g0ing h0me.Ever since,I've been trying t0 figure 0ut h0w t0 sneak fr0m PLKN...at the first time I'm c0ming.It was crazy right??? hua3

time t0 rest f0r a while bef0re training kawad :))


take a break ~





time training kawad :))

But there's 0ne thing I learned fr0m it. it's t0 set pe0ple expectati0ns real l0w s0 y0u end up surprising them by practically d0ing n0thing at all. hehe. jangan pandang kami sebelah mata..krn KAMI diam2 ubi berisi..hua3
The 0ther things I learned, first 0f all, teacher said we all have t0 "L0VE KAWAD" s0 it w0uld't hard f0r us t0 d0 acting part. Bak kata cikgu Tikah,,kita mesti b'cinta dgn kawad klu kita sume nk menang! hehe

But bef0re, we had pertandingan kawad,actually kat sne kami tlh adakn pilihan raya bagi merasakn suasana situasi sebenar pilihan raya.HAHA..mcm2 gelagat yg aq tgk mse pilihan raya ni adakn.Byk pegawai yg ad antranya pegawai SPR,p0lis,wartawan, yg blak0n jd pak cik, makcik,org mengandung,org gila p0m ad,,hahaha mmg lawak laa.. yg pling lawak KJ Nordin mana tak nye dia yg nk pgi undi last2,kene msuk penjara...katanya ic tak sama,hua3^^

actually rmai jgk yg b'tnding,and kt bwh antranyalh :))


I th0ught the p0ster idea was pretty go0d,,hua3
They loaded up 0n p0ster b0ard and markers and they spent the rest 0f the night making all their campaign stuff. S0 let's just h0pe these p0sters w0rk..





They started hanging their p0sters up as so0n as p0ssible ~

Then,,bef0re we had mlm kemuncak..we're divided int0 tw0 team..team?? whateva laa
Tp yg pasti 1 kump. pgi kg.Ajil and 1 kump. lg pgi Tmn Tamadun Islam..and that was me!
I have been selected t0 go t0 TTI...

kami tunggu bas datang! :))




Keb0sanan sgt2 sebenarnya pgi sne..xde kje amal mne p0m kami ke sana..s0 ape lg geng2 kami just snapped ph0to aje keje..hihii ^^
I'm happy c0z all my friends are very2 sp0rting..

menembak di padang sasar

0n the way t0 wirajaya !
sbnr nye,byk pengalaman lg yg aq tak p0st kt cni,, he3
mls p0n ad c0z it w0uld be to0 l0ng f0r this p0st...sbb bef0re we had 0ur wirajaya we have a l0t 0f  activities like NAVIGASI, MENEMBAK, TALI TINGGI, TALI RENDAH, SWIMMING,,n s0 on...
dan pae yg penting kene alami sendiri. ngeh3 ~



k0mpeni terbaik BRAV0!! ~

 The p0int is this is a REAL malam SIMPULAN KASIH we're talking ab0ut..
Mlm kemuncak utk segala2nya,,penutuplh katakan,,tp tema kt cni sbnrnya mlm 60-an..haha
tp persembahan mcm2 ada..
But right bef0re dinner time, s0mething t0tally crazy happened..HAHA
I c0uldn't believe it..wh0a!!

haha!! tarian 60-an,tak t'kata apa aq tgk..isk ><
tarian zapin
tarian yg dipersembahkn 0leh cina
we had 0ur dinner time! :))

wif cg.Ayu

wif cg.Hasan
After that experience, I d0ubt I'll never t0 g0 t0 ------ again....
All I can say is this wh0le epis0de has g0t me seri0usly c0ncerned ab0ut the next generati0n in 0ur c0untry.
And disini lh aq b'jumpa many kind 0f pe0ple which we d0 not see bef0re dan aq belajar tntg org ramai..
actually,i'm getting scared t0 face it.. sblum msuk ke sini..
inilh tmpt b'mulanya sebelum aq m'jejakkn kaki ke menara gading.!

this is my new experience ~


Wednesday, January 2

Usrah





hmm,,time t0 back sch0ol..wh0a! mslhnye dah tak sek0lh dah la =..=''
hmm,,p0st kali nih usrah..ade ape ek dgn usrah??? jeng3..ha3 kalau dkt sk0lh bleh katekn keluarga la..kalau ade ape2 mslh ke..hmm,, then bleh rujuk pd mrk yg sepatutnya..yg digelar naqibah..huhu,,sbnrnye
citernye,,hoh0 buat kali terakhirnye,,aq tak dpt mersai usrah sendiri...hwaa! erk?? asl plak..sbb aq jd naqibah,,,rasa cam lawak lh aq diberi amanah dan tggjwb pegang usrah..huh! nak buat mcm mne,,sume yg b'laku pasti ade hikmah..(-.-)' nak ckp aq nih baik,,ape lh..aq mcm 0rg lain jgk,,ade nakalnye jgk tak gitu??
kawan semua mcm,,excited je nk tgk usrah msing2..weh2,, j0m tgk nme kump.ahli usrah..kt mane2??? nak teng0k jgk..! laa,,dkt l0rong bl0k A..0wh,, i see...HAHA,,last2 tgk tak de p0m nme aq..huhu cdeyh nye..
laa...hang tuh naqibah laa tuh klau takde nme tuh..erk?? pliss,,aq jdik naqibah?? hoh0 n0 way,,,salah 0rg k0t,,hehe nk kate ilmu aq byk,,tak de lh..,nsib ade jgk geng naqibah..hoh0,,ade jgk m'bntu..tp yg pelik tuh aq tak tau cam ne aq dipilih jd naqibah..haha,,aq rse cam kerdil je diri aq..abis tuh,,aq nih bkn lh friendly sgt p0m..malu lah jgk nk ckp..ape2 p0m i want t0 say,,minta maaf byk2lh kpd adik2 usrahku,,,sepjg aq jdik naqibah k0rang..

Tuesday, January 1

Ment0r??

Haha..bile mengenangkn balik zmn sek0lh tak sangka pulak skjp jep mase b'lalu..
huhu,,nk wt cam mne >< hmm,,ape ek,, nk cter sbnrnye..huahua 0h! cam nih sbnr nye..haha cternye psl aq nih bdk ment0 addmath?? HAHA..lawak tul llh,,biler nk dipikir blik aq rse cam tak layak je jd ment0 addmath nih...maklumlh rmai lg lyk dr aq actually...ape lh nih sume kwn aq rr punye psl lh nih..tak pasal2 aq kene jdik..=.='' ni cikgu! iza nih jadi ment0 addmath..haha nk t'g0lek aq dibuat nye ^^huh! rupenye die nk tkr ment0..aishhh,, ptutlh suh aq jdik ment0,,tp kalau ikutkn mmg dh ckup dh,,huhu,,buat ape lh suh aq jd ment0..lagi2 2 ment0 1 mentee??? erk? cam ne nih..last2 cikgu ckp awk Nurhaniza dan Nadhirah awk ajrlh dia(mentee)  mcm2 mne p0m..cikgu kalau b0leh tak nak dia fail..h0ho..tinggi sbnrnye hrpn jgk utk kami..haha,,tp sbnrnye aq rindulh nk pergi sk0lh,,btul ape yg 0rg ckp,,nnti k0 akn rindunye sk0lh..warghh!!! misss U...sek0lh lh ape lg..yg best nye setiap kali rehat kami ade buat ment0 addmath..yeah!!!
bdk yg t'pilih jep kene =..=' ape lg,,t'msuk ment0 awk kene msuk jgk mse rehat..ape??? HAHA..
   Tp cikgu prnh ckp kalau ilmu ajr dkt 0rg lain tak salah kan??? sebaliknya kita akn semakin tambah ilmu tak gitu??? hoh0^^ btullh cikgu!!! ''selain tuh,,kamu b0leh m'p'kukuhkn lg ilmu yg kamu ada..haa.,,kalau tak faham kamu b0leh jumpe cikgu..'' haha,,aq mmg tak sangka rr...dh lh kalau lewat msuk kene denda,,wh0a!!
  hbt rr penangan cikgu dlm m'didik kami.. terima kasih cikgu!!!