sh0ut 0ut here !

Sunday, December 18

Realiti subuh hari ini zzZ



 Subuh???Sayup-sayup kedengaran laungan azan tatkala hening pagi, laungan mengajak manusia untuk menunaikan s0lat itu sungguh merdu sekali! Namun, kemerduan suara itu se0lah-0lah mend0d0ikan aku yang sedang lena diulit mimpi indah. Aku sedar, aku dengar, aku tahu itu azan, laungan memanggilku menunaikan s0lat. Tapi, Dwi gabungan pakatan kejahatan SYAITAN dan NAFSU terlebih dahulu memekakkan telingaku, disumbatnya rongga telinga itu dengan bisikan-bisikan jijik, "Alangkah enaknya kalau kau teruskan tidurmu itu wahai manusia...Tidurlah..Kau penat bekerja disiang hari, berhempas pulas berusaha untuk mencari sesuap nasi..Apa salahnya kau berehat sedikit..??sedikit saja..." hahahaha....sukanya syaitan melihat tatkala aku ditumpaskan 0leh mereka..namun ada yg m'berikan alasan, " oh, pagi tadi aku langsung tak sedar laa weii, biasalah aku kalau tidur, memang tidur mati.." dan ada yg m'berikan alasan, "alaaa knape, kau tak kjutkn aku pg td ? urghh.."

Biasa dengar alsan ini bukan??? Bukankah ini alasan kalian juga wahai saudaraku???adakah kite mahu b'gntung dgn adanya org yg mengejutkn kite setiap pagi?? sampai bila wahai saudara ku? Usahlah tipu...kita sama saja. Aku manusia. Kau juga manusia. Punyai kawan bernama syaitan...punyai hati bersalut nafsu.Tewas muslim itu pagi ini. Syaitan bukan hanya setakat bertepuk tangan, bers0rak, menari, berguling, ketawa meraikan kecemerlangan mereka...huh!!! Mereka p0n ade kecemerlangan..Usaha mereka membuahkan hasil. Muslim tadi kembali menarik kulit babi yang tadinya terselak sikit.."Biarlah..Aku penat hari ini.."urgghh!!!

Disatu tempat lain, sayup-sayup kedengaran laungan azan tatkala hening pagi, laungan mengajak manusia untuk menunaikan s0lat itu sungguh merdu sekali...Kemerduan itu bagaikan hembusan yang amat kuat menerpa ditelingaku. Aku sedar, aku dengar, aku tahu itu azan, laungan memanggilku menunaikan s0lat. Lalu aku bingkas bangkit..Dig0s0k-g0s0k mata ini. Terkebil-kebil ke kiri, terkebil-kebil ke kanan. Alhamdulillah. Syukur,Allah meniupkan r0hku kembali pada tubuhku. Lenguh rasanya badan ini.Sengal disini,sengal disana. Penatnya seharian bekerja semalam masih tak hilang lagi.Pakatan senjata itu muncul lagi,Syaitan memulakan rutinnya seperti biasa."Dah tahu penat tuh tidur jelah...Rehatkan dirimu dulu wahai manusia. Badanmu lenguh, penatmu masih belum hilang lagi. Tidurlah dulu. Kemudian bangunlah semula."..Arggghhhh!!!!
Nafsu tidurku membuas lagi. Mengantuknya..biarlah. Aku mengimpikan ganjaran 27 kali ganda itu! Aku impikan melalui titisan sirat sepantas kilat! Telapak kaki ini mencecah ke lantai simen yang sejuk. Burrrr..
Dingin ahh...Pedulikan!! Menujulah aku kerumah Allah yang satu.

Yang mana satu dikau wahai manusia????? Pilihlah.Kita serupa. Punyai nafsu yang mana merupakan sebahagian daripada jihad kita. Punyai kawan bernama Syaitan. Tapi iman yang membezakan kita. Tinggi ataupun rendah??? Laratkah kita menjadi singa yang mengaum sedangkan menghalang menguap pun tak mampu??? Sahabat-sahabat seperjuangan, berapa banyak nikmat Allah yang kita kecapi hari ini??         Demi Allah!!! Semuanya tidak terhitung!!! Apa salahnya dik0rbankan saat kelazatan tidur dikala subuh untuk berjemaah???? Ingat! Selangkah kita rapat kepadaNya seribu langkah Allah rapat pada kita...
ALLAHU RABBI.LA USYRIKU BIHI AHADA!!!



 






No comments:

Post a Comment